Visuell identitet

En god visuell identitet er en enhetlig og gjennomtenkt presentasjon av en merkevare, gjennom grafiske elementer og designvalg. Den visuelle identiteten bør reflektere bedriften eller foreningens egenart, verdier og mål – samt skape gjenkjennelse og tillit hos målgruppen og potensielle kunder. Vi tilbyr alt fra enkle til omfattende visuelle identiteter, alltid med et originalt designuttrykk skreddersydd merkevare og målgruppe.
En solid visuell identitet bør bestå av følgende:
  • Logo
    En unik, minneverdig og skalerbar logo som inkorporerer merkets navn – eventuelt i kombinasjon med symboler eller ikoner. Logoen bør i de fleste tilfeller være enkel, og samtidig reflektere merkets karakter og egenart.
  • Fargepalett
    En palett med farger som er nøye valgt for å representere merkets stemning og verdier. Fargene bør brukes konsekvent på tvers av alle materialer og kanaler.
  • Typografi
    Valg av skrifttyper som passer merkets stil, og som brukes konsekvent i all kommunikasjon. Typografi kan bidra til å skape gjenkjennelse og sammenheng i merkets visuelle uttrykk.
  • Bilder og grafikk
    En enhetlig stil for fotografier og grafikk som brukes i markedsføring og kommunikasjon binder identiteten sammen. Dette kan inkludere valg av bildetyper, filtre, komposisjon og illustrasjoner. Gjenkjennelige designelementer, som gjentagende former og mønstre, bidrar også til å visuelt forsterke merkevaren.

 

Konsekvent anvendelse av de visuelle elementene på tvers av alle flater, inkludert nettsider, sosiale medier, trykte materialer, emballasje og liknende, sikrer tydelig og effektiv kommunikasjon av merkevaren. Designelementene bør fungere like godt i ulike størrelser og formater. Evnen til å tilpasse den visuelle identiteten etter behov og situasjoner, samtidig som den opprettholder en gjenkjennbar stil er avgjørende for et enhetlig uttrykk. En god visuell identitet skiller seg ut fra konkurrentene, og er unik og original for merket eller virksomheten det representerer. Designvalgene bør være tidløse nok til å vare over tid, samtidig som de kan tilpasses og oppdateres etter behov.

Vi har utviklet både en enkel grafisk profil og ny nettside for Ivanov Bygg Company. Sjekk gjerne ut nettsiden byggcompany.no også. 

Se andre prosjekter;